Pantheons lördagsintervju 20 maj

I denna veckas lördagsintervju får vi lära känna Emil Sundstedt och hans gladiatorroll Haidrich. Emil har fått fyra frågor om sitt och sin rolls deltagande på lajvet.

Varför är din roll på plats?
Min roll har egentligen inget val än att bara följa med, slav som han är. Hans egen inställning är dock att göra så bra ifrån sig som möjligt för att tillslut vinna sin frihet. Han vill ju tillbaka till Germanien!

Du var med på förra lajvet, Pantheon: Fredens spel, hur har din roll utvecklats sedan dess?
Min roll har bytt hus, eftersom den förra gladiaforskolan blev slaktad… Så nu har min roll fått en helt ny domina! Jag antar att det kommer vara lite dispyter inom huset för att se vem som är den bästa gladiatorn denna gång.

Hur förbereder du dig inför Pantheon: Bröd och skådespel?
Jag ligger i hårdträning! Riktig hårdträning! Inför förra lajvet hade jag deffat för att få fram lite muskler men nu har jag bulkat sen förra lajvet! Så Haidrich kommer 10 kg tyngre och starkare än någonsin till lajvet! Behöver inte göra någon ny utrustning eftersom jag redan hade allt utom muskler.

Vad ser du mest fram emot med lajvet?
Oj, allt! Härlig stämning, sköna människor och massa män i endast höftskynke. Jag menar, vad mer kan man önska sig? Min förhoppning är att vi gladiatorer kommer få lite mer inbördes spel mot varandra i form av uppvisning, träning och allmänt gurgel! Och som ni vet är germaner bättre än galler!

Lämna en kommentar